Lestijden, vakanties en excursies

Lestijden

Uit diverse onderzoeken is gebleken dat volwassen maar ook kinderen vroeg in de ochtend slechter functioneren. Wij als basisschool zijn er sterk van overtuigd dat het voor zowel de leerkrachten als voor de kinderen beter is om later te starten met de schooldag. Dit zodat de leerkrachten en de leerlingen meer slaaprust krijgen en frisser en actiever opstaan. Zo kan iedereen zich beter concentreren en focussen.

Natuurlijk houden wij ook rekening met ouders die vroeg op hun werk moeten zijn, zij hebben namelijk de mogelijkheid om zonder kosten de kinderen om half 9 bij de BSO te brengen die zich bevindt in ons schoolgebouw.

De lestijden

Maandag t/m donderdag
9:30 tot 15:30

Vrijdag
9:30 tot 13:30

De pauzetijden:

Groep 1 t/m 4:
10:45 tot 11:00
12:45 tot 13:15

Groep 5 t/m 8:
11:00 tot 11:15
13:15 tot 13:45

Vakantie

Wij hanteren de standaard schoolvakanties van onze regio, voor 2032 geldt:

Vakantie Datum van de vakantie
Voorjaarsvakantie 15 februari tot 23 februari
Meivakantie 25 april tot 3 mei
Zomervakantie 4 juli tot 16 augustus
Herfstvakantie 10 oktober tot 18 oktober
Kerstvakantie 19 december tot 3 januari

Schoolreisjes en excursies

Schoolreisjes:

Onze school heeft er voor gekozen om tot en met groep 5 1x per jaar een schoolreisje te organiseren;

Groep 1 en 2 gaan na de meivakantie met de bus naar Sprookjeswonderland in Enkhuizen, het is een prachtig themapark dat geheel in het teken staat van sprookjes.
Groep 3 en 4 gaan na de meivakantie met de bus naar Dierenpark Hoenderdaell in Anna Paulowna, het is een uitgebreid dierenpark met veel verschillende dieren.
Groep 5 gaat met de bus naar Madame Tussauds in Amsterdam, het is een wereldberoemd museum met wassenbeelden van veel verschillende beroemdheden.
Vanaf groep 6 gaan de kinderen op kamp, groep 6 en 7 gaan 3 dagen (2 nachten) na de meivakantie naar Terschelling.
Groep 8 gaat 4 dagen (3 nachten) 3 weken voor de zomervakantie naar een groot vakantiehuis in Scheveningen.

Excursies:

Groep 1 en 2: een excursie in de lente naar de kinderboerderij zodat ze de pasgeboren dieren kunnen zien en kunnen leren kennen.
Groep 3: een keer naar het bos en daar leren over de dieren, insecten en planten in het bos.
Groep 4: een excursie naar de chocoladefabriek.
Groep  5: een excursie naar het Scheepvaartmuseum.
Groep 6: een excursie naar het Zuiderzeemuseum in Enkhuizen.
Groep 7: een excursie naar het Rijksmuseum in Amsterdam.
Groep 8: een excursie naar het Anne Frank museum in Amsterdam.

Let op: Deze schoolreisjes en excursies staan vast voor het komende jaar, dit wil echter niet zeggen dat dit de enige excursies zijn. De leerkracht heeft alle vrijheid om door het jaar heen met een idee te komen voor een eventuele excursie.