Levensbeschouwelijk

Als openbare school accepteren wij alle religies en alle achtergronden. Hier besteden wij tijdens de lessen ook aandacht aan. Dit gebeurt op verschillende kleine manieren, denk hier bij aan spelletjes of andere kleine activiteiten (voornamelijk onderbouw), maar ook in de vorm van gehele lessen (vanaf groep 5). Tijdens het schooljaar wordt het jaar opgedeeld in verschillende blokken. Tijdens deze blokken krijgen de leerlingen de standaard levensbeschouwingslessen. Bij elk blok behandelen we een religie en de bijbehorende gewoontes en gebruiken.

De leerlingen kunnen er in groep 7 en 8 voor kiezen om zich meer te verdiepen in een bepaalde levensbeschouwing. Dit kan het eigen geloof zijn, maar ook een ander geloof wat zij interessant vinden. Twee keer per week word er, buiten de klas, een les aangeboden van een vakdocent, speciaal voor de gekozen religie. Als leerlingen dit niet willen, blijven ze in de klas en werken aan het blok waar ze op dat moment mee bezig zijn.

Voor de feestdagen worden verschillende religies uitgelicht. Zo word er bijvoorbeeld kerst gevierd, maar ook Chanukah en er word aandacht geschonken aan het Suikerfeest.

Maak jouw eigen website met JouwWeb