Opvang

Buitenschoolse opvang

De buitenschoolse opvang van De Toekomst biedt uw kind(eren) tussen 4 en 12 jaar volop ruimte om te genieten van vrije tijd. Voor of na school en zelfs in de vakanties!

BSO De Toekomst gelooft in een gezellige en veilige omgeving voor kinderen waarin zij individuele aandacht krijgen in combinatie met een gevarieerd en uitdagend programma. Wij vinden het belangrijk dat uw kind(eren) en u als ouder/verzorger een band krijgen met onze medewerkers. Dit zodat het leren zo goed mogelijk gaat verlopen.

Op de BSO van De Toekomst werken we aan de hand van verschillende thema’s en verschillende activiteiten op het gebied van spel, sport, techniek, muziek en creativiteit. Op basis van een intensieve samenwerking met de basisschool maken wij gebruik van elkaars faciliteiten, zoals het speellokaal, schoolplein en materialen. De BSO en de basisschool werken samen als dat nodig is. Dit zorgt ervoor dat het team en de kinderen zich vertrouwd gaan voelen.

Bent u nieuwsgierig geworden naar onze BSO De Toekomst? Neemt u dan gerust contact met ons op. Graag maken wij een afspraak voor wederzijdse kennismaking.

Kinderopvang

Een kind achterlaten bij de opvang, dat is een hele stap. Het scheelt een hoop als er snel een vertrouwde sfeer ontstaat. Met andere woorden: kinderen moeten zo snel mogelijk wennen aan hun nieuwe omgeving. Zijn ze eenmaal gewend, dan ontstaat er emotionele veiligheid. Dit is de basis voor het geluk en de ontwikkeling van ieder kind.

Omdat het wennen zo belangrijk is, hebben we een wenperiode bij De Toekomst. In deze periode bouwt het kind een relatie op met de medewerkers en de andere kinderen. Daarnaast is de wenperiode ook het moment voor het bouwen aan een vertrouwensrelatie tussen de medewerkers van De Toekomst en de ouders.

Als de capaciteit het toelaat, zijn kinderen van harte welkom vóór de officiële plaatsingsdatum. De verantwoordelijke voor de groep zorgt dan voor extra tijd en aandacht.

Als ouders het op prijs stellen, kunnen ze zelf de eerste paar keer meedraaien op de groep. Zo kunnen zij de medewerkers leren kennen en specifieke informatie overdragen.